Smoothie cu moringa, cacao raw, musli si fructe

Reteta smoothie moringa

Cand incercam retete pentru mic dejun, ne surprindem amestecand tot felul de ingrediente sanatoase, dar putin bizare, pana de dam seama ca am dat peste ceva bun de tot care merita sa ajunga si aici pe blog. Smoothie cu moringa, cacao raw, musli si fructe proaspete e una dintre ele.

Ce este moringa?

Moringa are deja un renume special precum „Arborele vietii” sau „Bomba de aminoacizi”. O specie foarte cultivata este Arborele de Moringa Oleifera, ce provine din nord-vestul Indiei si de la poalele muntilor Himalaya, insa acum cultivarea este raspandita in toata lumea datorita valorii sale nutritionale de super aliment. Frunzele acestui arbore contin toti aminoacizii esentiali, grasimile esentiale si uleiurile omega, dar si cantitati bogate de calciu, fier si alte minerale vitale. Chiar o explozie de nutrienti, cum sa nu-ti trezeasca interesul?

Ce contine moringa?

Frunzele de moringa sunt foarte bogate in proteine, vitamine, minerale si antioxidanti si ajuta la protectia celulelor. Partea buna este ca isi pastreaza proprietatile chiar daca sunt uscate, de aceea o forma raspandita este moringa pudra, care vom vedea un pic mai jos ce usor poate fi consumata.

 

Beneficii Moringa

 

Contine de 7 ori mai multa vitamina C decat portocalele, de 4 ori mai multa Vitamina A decat morcovul, de 4 ori mai mult calciu decat laptele, de 3 ori mai mult potasiu decat bananele, de 2 ori mai multa proteina decat iaurtul, de 9 ori mai mult fier decat spanacul, de 4 ori mai mult potasiu decat bananele.

Moringa proprietati nutritionale

Potrivit EFSA (European Food Standards Authority), pentru a califica o sursa de mancare ca sanatoasa, trebuie sa contina peste 15% din Valoarea Nutritionala de Referinta* (NRV) a vitaminelor si mineralelor per portie. Pentru a califica o sursa de mancare ca foarte bogata in nutrienti, trebuie sa contina cel putin 30%. In felul acesta iti poti da seama unde se incadreaza anumite alimente. Moringa este declarat un superaliment tocmai din nivelul de nutrienti foarte generos.

Reteta pentru mic dejun – smoothie cu moringa, cacao raw, canepa, maca, musli si fructe. Yuuum!

Reteta smoothie moringa

Pudra de moringa poate avea un gust usor amar si arata ca pamantul, dar nu te speria, trebuie doar sa o consumi alaturi de alte ingrediente care te vor convinge ca nu e asa rau. Noi am incercat un mic dejun sanatos si extrem de bogat in nutrienti, dar in acelasi timp gustos.

De ce ai nevoie?

  1. Un blender in care pui jumatate de banana, lapte de cocos, o lingura de pudra de moringa (o gasesti aici), o lingura de pudra de cacao raw, maca si canepa si o lingura de miere (luata de aici).
  2. Dupa ce ai mixat in blender, a rezultat un smoothie cu moringa pe care il torni intr-un bol si apoi adaugi musli. Noi am ales ceva de la Sanovita (luat de aici) pentru ca are merisor si fulgi de cocos intregi.
  3. Asorteaza bolul cu cealalta jumatate de banana taiata felii, cateva felii de portocala si niste coacaze negre sau afine.

Gata, acum ai un mic dejun cu un aport de nutrienti incredibil, dar in acelasi timp cu un gust foarte bun. Merita sa-l incerci. Enjoy!

 

Lasă un răspuns